Coaching

Megközelítésünk

„A vezetés lényege, hogy milyenek vagyunk, és mit teszünk. Egy vezető minden cselekedete azt tükrözi, hogy milyen a személyisége. Egy vezető számára, ahogy minden integrált személyiségű ember számára is, az élet maga a karrier.”
/W. Bennis: Vezetővé válni/

Meggyőződésünk, hogy a vezetői hozzáállást és viselkedést lehetséges fejleszteni. Minél hitelesebb módon képes az egyén működni, annál inkább lesz képes formálni szervezetét és irányt mutatni annak, és sikeres és tiszteletet kivívó vezetővé válni.

Az a vezető, aki elköteleződik az önreflexió folyamata mellett – ami tanulást, és belső ill. külső tapasztalatok szerzése iránti nyitottságot jelent, – az kész lesz arra, hogy ilyen módon működjön a munkakörnyezetben is. Ezáltal kompetensebb és felelősségteljesebb vezetővé válik.

A coaching biztonságos környezetet kínál, amiben a kliens reflektálhat személyes és szakmai teljesítményére és lehetőségeire. Ez egy személyre szabott fejlesztési folyamat, ahol az ülések szintje és tartalma a résztvevők tanulási céljától függ.

Függetlenül attól, hogy a cél személyes vagy szakmai fejlesztés, bizonyos készségek fejlesztése vagy meghatározott problémák megoldása, a coaching végső célja, hogy fenntartható viselkedésváltozást érjen el, ezáltal optimális szintre emelje az egyén és a csoport teljesítményét.

Vezető coaching fajtái

Készségfejlesztő coaching

Teljesítmény coaching

Fejlesztői coaching

1-on-1 tréning

Fejlesztés

  • Fókusz: készségfejlesztés
  • Konkrét célok
  • Direktív módszerek
  • Tréning elemek
  • Rövidtávú folyamat

 

  • Fókusz: egy konkrét projekt vagy teljesítmény cél elérése
  • Konkrét célok
  • Direktív módszerek

 

  • Fókusz: személyes fejlődés
  • Komplex célok
  • Non-direktív, pszichológiai módszerek
  • Hosszabb távú folyamat

Coaching folyamat

A coaching folyamat minden esetben tartalmazza az alábbi elemeket:

  1. Célegyeztető megbeszélés: A felvételi interjú célja az, hogy megértsük a személy tanulási célját, és egyezségre jussunk az ülések tartalmát és tervezését illetően. Az interjúnak részét képezheti személyes felmérés is.
  2. Coaching ülések (10×1óra): A coaching során reflektálunk a kliens személyes és szakmai életeseményeire és ennek során együttesen megértjük, milyen intervenciók és lehetőségek állnak a rendelkezésére. Az ülések célja az, hogy a személy tanulását, fejlődését támogassa és konkrét gyakorlatok és feladatok révén nyisson meg előtte új lehetőségeket
  3. Értékelés: (1óra): A tizedik coaching ülésen értékeljük, mennyire sikerült teljesíteni az egyéni tanulási szerződést. Tíz ülés után megvitatjuk a soron következő lépéseket.

Az egyéni coaching folyamat kezdetben 1-2 hetes időközökkel lebonyolított találkozókból állhat, amit további, ritkább időközönkénti ülések követnek, a céloktól függően.

A kitűzött tanulási célok függvényében a coaching folyamat része lehet az úgynevezett shadowing, vagyis a coaching alany megfigyelése munkakörnyezetben a tanulás és visszajelzés érdekében (például a coach megfigyeli, hogy a coaching alany hogyan vezet le egy megbeszélést, vagy hogyan ad visszajelzést beosztottainak).

A coaching történhet személyes találkozó során az Advantage irodájában, vagy Skype-on keresztül.

Szolgáltatásaink

  • Executive coaching
  • Felmérések: 360 fokos visszajelzés, PCM® személyiségprofil
  • Készségfejlesztő coaching
  • Teljesítmény coaching
  • Team coaching
  • Csoport coaching
css.php