Process Communication Modell®

Miért a PCM®?

Korábban, vezetőként, illetve most, coach-ként is sok tapasztalatot szereztünk a különböző személyiségtesztek területén, az MBTI-tól az Insights-on keresztül az Eneagramm-ig… és mindegyik esetben szembesültünk a tesztek azon hátulütőjével, hogy bár elkészül egy személyiségvonásokon alapuló felmérés, de nem segít abban, hogy a viselkedés szintjén hogyan bánjunk az ügyféllel, illetve hogy milyen elvek mentén fejlesszük.

Természetesen amikor először olvasunk ilyen riportot magunkról, gyakran van “Aha!” élményünk vagy olyan érzésünk, hogy “Igen, én tényleg ilyen vagyok”, de túl ezen, az olvasmány kis mértékben járul hozzá, hogy például menedzserként miként javítsunk a hétköznapi működésünkön, vagy felismerjük, hogy ki milyen személyiségtípus és ehhez igazodva alakítsuk ki a viselkedésünket vagy kommunikációs stílusunkat. Vagyis végső soron, hiába készült el a teszt – viselkedés szintű változásról nem beszélhetünk.

Szeretne többet tudni róla?

Taibi Kahler honlapja: www.taibikahlerassociates.com

Töltse le angol nyelvű ismertetőinket:

A Process Communication Model® ettől eltérően működik, mert:

  • a viselkedésben megfigyelhető mintázatok felmérésén alapul;
  • fejlődési modell, mert világosan megmutatja, hogy honnan ered a viselkedésünk, és megmutatja, hogy mit kell tenni azért, hogy változzon;
  • könnyen használható irányelveket ad ahhoz, hogy hogyan kommunikáljunk hatékonyan másokkal;
  • a stressz esetén jelentkező, megjósolható, megfigyelhető és visszafordítható viselkedési minták leírásán keresztül megérthetjük emberi kapcsolataink nehézségeit és a fejlődés irányát;
  • a PCM® egy könnyen megérthető, logikus rendszer, és egyszerű azonnal alkalmazni.

Mi a PCM®?

A PCM® – Process Communication Model® (Folyamatközpontú Kommunikáció Modell) egy olyan validált módszer, amely megmutatja a személyiség szerkezetét, a kapcsolódó pozitív és negatív viselkedési mintákat, illetve kommunikációs dinamikákat.

A Process Communication Model®-t Dr. Taibi Kahler Ph.D fejlesztette ki az Egyesült Államokban 1982-ben a NASA-val közösen folytatott több éves pszichológiai kutatása eredményeképpen. Európában 1987-ben használták először. A modell lehetővé teszi, hogy fejlődjön önismeretünk, hogy jobban megismerjünk másokat, és hatékonyabb kapcsolatokat alakítsunk ki.
A Process Communication alapelvei a következők:

  • A PCM® 6 személyiségtípust különböztet meg; egyik személyiségtípus sem jobb, mint a másik. Mindegyiknek vannak erősségei és gyengeségei.
  • Mindnyájunknak a 6 személyiségtípusból álló, egyedi személyiség-struktúrája van, amely meghatározza kommunikációnkat, viselkedésünket, és azt, ahogyan a stresszt kezeljük.
  • Stressz-mentes állapotban képesek vagyunk bármelyik személyiségtípusunkat használva kommunikálni és könnyedén képesek vagyunk váltani közöttük. Stressz hatására domináns személyiségtípusunkra jellemző, előre megjósolható viselkedési mintákat követünk.
  • Az, hogy hogyan mondunk valamit, meghatározóbb, mint az, amit mondunk. Mindegyik személyiségtípus más kommunikációs stílusban beszél. Ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk másokkal kommunikálni, alkalmazkodnunk kell a másik kommunikációs stílusához.

A PCM® személyiségprofilról

Azoknak, akik a PCM®-et használni kívánják, elsõ lépésként egy online tesztet kell kitölteni. Ennek feldolgozása után egy személyre szabott összefoglaló bemutatja a személyiség-struktúrájukat.

A “Személyiségem kulcsa” profil – egy megközelítően 40 oldalas dokumentum – pontos, ítéletmentes, objektív visszajelzést ad Személyiségtípusra vonatkozóan, többek között az alábbi területekre kiterjedően:

  • a személyiség erősségei
  • észlelés – hogyan látja a világot és másokat
  • kedvelt kommunikációs stílus
  • kedvelt munkavégzési stílus
  • kedvelt menedzsment stílus – ahogyan másokat kezel, és ahogyan szereti, hogy önt kezelik
  • pszichológiai igények és motiváció
  • a stresszre figyelmeztető jelzések és tipikus stressz alatti viselkedésminták
  • akció terv a stressz csökkentésére

A PCM® előnyei az egyén / a vezető / a csapat számára

Egyének számára
Mint egyén (menedzser, vezető, értékesítési képviselő, stb.) Ön megismerheti, hogy:

  • milyen módon épülnek egymásra személyiségtípusai, melyikre fordítja a legnagyobb energiát, melyikben a legkompetensebb, azaz melyikeket használja a legtöbbet;
  • milyen menedzsment és kommunikációs stílust kedvel és használ;
  • milyen viselkedésmintákat mutat stressz hatására;
  • mit tehet a stressz csökkentése vagy elkerülése érdekében.

Vezetők számára
Vezetőként a PCM® a segíthet Önnek abban, hogy magabiztosabb vezetővé váljon, a beosztottakkal kialakított nyertes-nyertes kapcsolat alakítson ki. Egyértelmű, viselkedés szintű információt nyer a csapattagok erősségeiről, kommunikációs stílusáról, és arról, hogy tiszteletben tartva őket, melyikük hogyan motiválható, illetve kinél milyen módon erősíthetőek a pozitív viselkedésminták.

Csapatok számára
A PCM® Csoporttérkép segítségével a csapat jobban megismerheti a csapat erősségeit és gyengeségeit, képessé válik a konfliktusok kezelésére és a hatékonyabb együttműködésre.

PCM® szolgáltatásaink

  • PCM® Személyes hatékonyság és önismeret – Alapszintű tréning
  • PCM® Személyes hatékonyság és önismeret – Haladó szintű tréning
  • PCM® Hatékony kommunikáció és konfliktuskezelés
  • PCM® Vezetői hatékonyság (Teljesítménymenedzsment)
  • PCM® Értékesítői hatékonyság
  • PCM® Csapat hatékonyság
  • Egyéni és csapat coaching PCM®-mel
css.php